شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری مازندران تشکیل شده است.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی مازندران گفت: مقام معظم رهبری در آغاز سال، برای دو انتخابات پیش رو چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را مشخص کردند که این موارد باید مورد توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان قرار گیرد

او افزود: تحقق این چهار راهبرد در فرایند انتخابات به عنوان حق الناس و امانت، مستلزم برنامه ریزی و پیشگیری‌های لازم از بروز هرگونه جرم و تخلف است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه این جلسه در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور العمل مصوب ابلاغی ریاست قوه قضاییه تشکیل شده است، گفت:مسئولان و دست اندرکاران انتخابات باید با ارزیابی انتخابات گذشته، ضمن حذف آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت، تلاش کنند تا انتخابات‌های امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی مازندران بر لزوم بی طرفی کامل مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای آموزش قانون انتخابات به مجریان، نامزد‌ها و دست اندرکاران فعال در ستاد‌ها و فعالین مجازی باید مورد توجه قرار گیرد. 

حجت الاسلام اکبری، نقش صدا و سیما در آگاه سازی آحاد جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: ان شاء الله انتخابات پیش رو با مدنظر قرار دادن چهار راهبرد مدنظر مقام معظم رهبری و تلاش دست اندرکاران به بهترین شکل ممکن در استان برگزار شده و پرشور و ماندگار خواهد شد. 

 رئیس کل دادگستری مازندران از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری مازندران خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان با تعیین قضات انقلابی، شجاع، متدین و توانمند، در صورت وقوع جرم و تخلف در حوزه انتخابات و تشکیل پرونده، پرونده مذکور را در اسرع وقت با دقت لازم مورد رسیدگی قرار خواهد داد. 

حجت الاسلام اکبری ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم در انتخابات و توجه مسئولان، مجریان و ناظران، انتخابات پیش رو با سلامت کامل، امنیت و مشارکت حداکثری برگزار و برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان مردم عزیز ایران افزوده شود.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار